Selasa, 17 Januari 2012

KEBENARAN USAHA DAKWAH TABLIGH DIAKUI YAHUDI ZIONIS

ini hanyalah beberapa laporan dari sahabat2 seperjuangan..

1. Pada tahun 2003 satu jemaah MALAYSIA telah keluar ke india n telah berjumpa dengan jemaah arab dari israel yang . Satu soalan yg ditanya jemaah malaysia, bagaimanakah usaha dakwah dan tabligh boleh berlangsung di dlm israel secara Madaniyyah (terbuka)  dan terdapat 4 markas tabligh di sana sedangkan orang arab di Palestin diancam dan diseksa teruk oleh orang israel sementa di Palestin terdapat 5 markas.
Kata mereka ''orang Yahudi adalah pakar di dalam soal kitab asmawi termasuk Al-Quran dan Ahadis Nabi. Mereka tahu yang mana benar dan yang mana salah dan mereka tahu usaha Agama yang mana mandapat bantuan Allah SWT yang ghaib dan yang tidak memperolehinya. Maka mereka tidak berani mengganggu orang-orang yang membuat usaha dakwah dan tabligh kerana dengan mengganggu oran-orang ini bermakna menarik azab Allah SWT dan balaNya ke atas mereka sendiri, sebab itulah mereka dibiarkan bebas. Sedangkan pergerakan lain yang radikal dibanteras dan diseksa habis-habisan kerana mereka tahu cara mereka salah dan tiada bantuan Allah SWT bersama mereka itu''   

2. Suatu ketika, beberapa rakan seusaha sedang menjalani usaha jaulah/ghast/ziarah, mereka telah ditahan oleh tentera yahudi untuk meneruskan perjalanan mereka, tetapi mereka berpendirian tetap dan tekad untuk terus pergi. Akhirnya seperti biasa dengan sifat zalim yahudi, tentera itu telah menujukan senapang mesin mereka kearah jemaah tetapi peluru tidak keluar setelah dipetik tetapi apabila dihalakan ke atas, peluru boleh keluar tetapi apabila dihala kearah jemaah peluru tidak keluar, bila dihala ke arah lain peluru keluar.
Peristiwa itu telah dibawa ke pihak atasan israel dan mereka telah faham golongan ini adalah golongan haq, mereka mengeluarkan arahan supaya jemaah tabligh tidak dihalang lagi.   


3. Karkuzari dari jemaah Palestin yg keluar 1 bulan di Malaysia. mereka datang tempat saya di Ipoh, Taman Meru.Antara karkuzari mereka, mereka2 ni tinggal dlm kawasan Hebron, iaitu betul2 dalam tembok. Ada sorang tu, belakang rumah dia,memang pintu dapur ngadap tembok. Mengikut mereka, di sana, walaupun mereka duduk dlm kepongan Yahudi laknatullah, namun, bagi umat islam yang benar2 amal agama, dan beriman dengan penuh yakin, dan ada buat usaha iman, Masturat2 yang usaha atas iman dan amal serta tututp aurat yg sempurna, bila nak di buat inspection, makanya, tentera Yahudi lelaki ni, jgn kata nak periksa masturat2 tu, pandang pun taknak. Sebaliknya, mereka suruh tentera perempuan mereka yang buat pemeriksaan. Allah pelihara masturat2 yg tutup aurat yg sempura dan beriman amal ikut cara nabi s.a.w,even thou mereka berada dalam kepungan musuh sekalipun. manakala lelaki yang buat usaha atas iman dan amal pula di sana, Rabbai (pendeta2 yahudi) ni sendiri akan halang tentera yahudi dari cuba berbuat sesuatu kepada karkun. Kiranya, memang tak di sentuh lansung le. jadi, kesemua penyelesaian kesusahan, hanya ada dlm iman dan amal sahaja. Samapikanlah berita gembira ini pada masturat2 kawasan puan. bergembiralah kerana kita di pilih Allah untuk sama2 buat kerja, dan bagi masturat, sebagai tulang belakang suami yg buat kerja.

4. Ada satu laporan pula apabila satu jemaah telah ditangkap oleh sepasukan tentera israel di palestin. Amir jemaah telah dimasukkan ke dalm bilik pegawai yg bertugas dan ditanya kenapa mreka ke palestin adakah mahu melawan israel... dengan tenang amir jemaah cakap, tidak,kami tiada apa2, hanya bawa peralatan tidur dan memasak sahaja,cuma kami ke sini utk sampaikan kalimah lailahaillah muhamadarasullullah.. lalu pegawai israel itu pun menaip sesuatu dari komputernya lalu menunjukkan skrin komputer tersebut kepada amir jemaah, Pegawai itu bertanya lagi, adakah anda mengusahakan 6 point ini.. iaitu 6sifat para sahabat yg diusahakan oleh setiap ahli jemaah... iaitu ( kalimah toiyyibah, solat khusyuk n khuduk, ilmu n zikir, iklas niat, ikram muslimin , dakwah ) amir dengan penuh kehairanan,berkata ya,kami ushakan atas sifat2 ini tetapi bagaiaman kamu tahu. pegawai itu menjawap,kami telah lama mengkaji tentang golongan kamu, jika semua umat islam usahakan apa yg kamu usahakan pasti kami akan binasa......

Ini hanyalah beberapa karkuzari atau laporan tentang usaha yg dibuat golongan ini adalah yg hak bukan sesat,bidaah oleh sesetngh masyarakat. Jika tuan2 masih dlm keraguan ,solatlah ishthikarah,jika ini jalan yg batil maka musnahkanlah jalan usaha ini, jika nbenar, oalah semoga tuan2 juga diberi hidayah oleh ALLAH utk membuat usaha agama ini.

19 ulasan:

  1. tiada ragu-ragu lagi untuk membuat usaha dakwah ini...semoga usaha dpt diteruskan sehingga akhir hayat...

    BalasPadam
  2. tiada ragu-ragu lagi...
    tentang usaha dakwah ini..

    BalasPadam
  3. salam.. masa di skul, d uni dan sebelum2 ni saya mmg xberapa suka usaha tablig.. thn ni dgn izin Allah SWT pilih saya, saya join keluar 3hari. tula kali pertama saya keluar. Mula2 masih2 ragu dan berat hati mau keluar ( mungkin setan byk dlm diri) , lbh2 lg ada 2masalah utama yg blm dpt saya selesaikn , lalu saya berdoa agar Allah SWT selsaikan masalah saya agar saua blh ikut2 blaja2. 2 hr sblm jalan semua masalah saya Allah kasi selesai.. saya ikut keluar, br saya tahu kebaikan usaha ni. Kerja yg paling mulia, kerja yg dulu d lakukan oleh nabi2 shj tetapi di bg " lesen" oleh Allah SWT kpd umat Muhammad SAW utk laksankan.

    kesan kpd saya dan kwn2 lps keluar - mudah nk solat 5 waktu di tmpt azan di laungkan, sebaik masuk waktu dan berjemaah lbh2 lagi dpt kekuatan utk solat subuh. byk masalah Allah SWT selesaikan cthnya masalah krdt kad. saya da xpakai krdt kad lg..

    Ya Allah, syukur kpd MU krn menunjukan ku ke jalan ini. Pilih kami ya Allah agar terus bt usaha dakwah. Pilihlah mrk2 yg belum KAU pilih ya Allah. Mudahkan jemaah2 yg sedang bergerak seluruh alam ya Allah. kami xpandai yg Allah, Maafkan kami ya Allah , engkau keluarkan lah mrk2 yg telah bg azam 3 hari, 40 hari , 4 bln Ya Allah. Engkau terima la amal kami ya Allah amin..

    BalasPadam
  4. asalamualakum yg saya tahu usaha ini usaha mulia dan hak yg penting ikut tertib yg digariskan oleh ulamak

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum.....Saya amat kagum satu perkara pasal jemaah tabligh ni,iaitu cara mereka menjaga waktu sembahyang...yg lain tu biasa je...
    Diharapkan cerita2 di atas benar2 berlaku dan bukannya rekaan untuk menarik org awam untuk menyertai jemaah tabligh....
    Untuk jawapan2 cerita tersebut...mustahil tak kalau puak2 laknatulloh Izraeil ni sengaja biarkan jemaah tabligh bergerak bebas dlm negara mereka,krn mereka tahu jemaah tabligh ni tidak akan menggangu gugat kestabilan negara mereka dan tidak akan menjejaskan apa2pun terhadap mereka kerana mereka tahu jemaah ni hanya menyuruh org dekat pada Allah..

    Dan segala kemungkaran yg berlaku,jemaah tabligh pun tak ambik kisah krn mereka hanya nak tingkatkan amal dan iman saje....bab politik semua mereka tak ambil peduli,krn mereka begitu yakin apabila manusia dekat pada Allah maka segala kemungkaran akan terhapus sendirinya....mudahkan.....mungkin antara sebab ni lah,laknatulloh Izraeil tak ganggu jemaah tabligh ni...

    Maafkan saya ,andai apa yg tercoret ni menyingung perasaan sesiapa.....

    BalasPadam
    Balasan
    1. 1.sape kata amalan biasa2 je..abes klo diorang amal sunnah nabi macm bela janggut semua..hang cakap amalan biasa je?padahal semua sunnah besar..orang kafir yg xfhm agama hina nabi..korang marah abes2..orang islam yg ada iman memperlekehkan,memandang rendah sunnah nabi semua ....xke same macm diorang kiranya...
      2.Sape kata x cegah mungkar...tap bila kita pkir balik..solat kan dapat cegah kemungkaran...habes solat tu bukan amalan??

      Padam
    2. ma'ruf yg tertinggi ialah iman yang benar. kemungkaran yg tertinggi ialah mensyirikkan ALLAH, ma'ruf kedua yg tertinggi ialah menegakkan solat, mungkar kedua yang tertinggi ialah meninggalkan solat... rukun islam yg pertama ialah mengucap 2 kalimah syahadah bersaksi lidah dan hati dengan sebenar yakin bahawa ALLAH sahaja yg berkuasa ,makhluk langsung tiada kuasa n hanyasanya kehidupan dan cara nabi MUhammad saw shj yg ada kejayaan, rukun islam yg kedua , mendirikan solat 5 waktu, seperti cara nabi, pada wal waktu bejemaah bagi yg lelaki... jika dua2 ini dapat diusahakan insyaALLAH akan mudah untuk kita mntaati suruhan ALLAH yg lain dan past ALLAH swt sndiri akan selesaikan masalah umat , bukan kita yg dapat selesaikan tetapi hanya ALLAH , untuk mndapat nusrah ALLAH kita perlu ikut khndak ALLAH iaitu bntu agama ALLAH swt,usaha atas iman dan amal sprti cara nabi.. yahudi zionis tak ganggu jemaah yg buat usaha agama di sana bukan omongan kosong, ini adalah laporan dari jemaah yg pergi kesana da jemaah palestin yg datang ke malaysia , ini semua pertolongan ALLAH ,ALLAH akan meletakkan akegerunan di hati musuh jika hati kita hanya ada ALLAH n mengikuti dan mngamalkn cara nabi saw, bagaiaman nak berjaya jika kita hanya melaungkan sahaja anti yahudi, boikot yahudi tetapi hakikat masih hidup dangn kehidupan cara mereka, makan cara mereka,pakaian cara mereka, politik cara mereka, dll cara mereka jauh dari cara nabi...fikirkan bersama u,utk kita bangun semuala membuat keraja nubuwah ini...

      Padam
  6. ALLAH s.w.t maha kuasa , makhluk tiada kuasa tuan2 yg mulia . . jika mengharap selain drpd ALLAH s.w.t , maka kamu akan kecewa . . kerna, selain drpd ALLAH s.w.t x boleh bagi2 apa2 . .




    #renung2kan lah saudara2 kuu. .

    BalasPadam
  7. Setuju tetapi agak mushykil kerana jika dirujuk pada ayat Al-Quran yang kira-kira bermaksud: Tidak akan sekali-kali ( LAN TARDHA - ADAWATUL NAFI LIL-MUDHARI'k ) Golongan Yahudi dan Nasrani meredhai kamu sehinggalah kamu mengikuti cara mereka..

    Maaf saya betul-betul tak faham mengenai usaha Tabligh masa kini walaupun sudah keluar IP-4B pada tahun 1990, iaitu ketika mesyuarat Malaysia di Nizammuddin, dan saya juga pernah beberapa kali makan satu saprah dengan Hidratjie Inamul Hassan , Maulanan Umar (Rahmatullah alaihima )

    BalasPadam
  8. Subhanallah.. Cuba faham betol2 mengapa musuh Allah dan Rasul2 tidak mengacau dan menghalang usaha jemaah Tabligh ini... Adakah kerana mereka takut dgn usaha yang Haq. Kalau begitu jemaah Tabligh ini lebih HEBAT dari usaha Dakwah Rasulullah SAW dan Para Nabi2 Bani Israel kerana ada Rasul2 & Nabi2 yg di bunuh oleh mereka! Cuba guna akal yg di kurniakan oleh Allah, berfikir sejenak mengapa Israel tidak mahu ganggu dan benarkan jemaah Tabligh ini terus bergerak? MESTILAH ADA SESUATU YG TAK KENA DGN JEMAAH TABLIGH INI! Yang tak kena banyak, yg menonjol sekali ialah perkataan JIHAD tidak ada dalam kamus hidup jemaah Tabligh ini, sedangkan org2 Islam akan berjihad/berperang, membunuh/ menentang Yahudi- Laknatullah ini sampai Kiamat sebagaimana peranan semua Rasul2 dan Nabi2 termasuklah Rasul akhir zaman iaitu Nabi Muhammad SAW...yg ingin di bunuh oleh Yahudi Laknatullah dan Nabi dan semua sahabat2 R.A , terutama Saidina Ali K.W berperang dgn mereka termasuk dlm Perang Khaibar yg sengit itu. Adakah Jemaah Tabligh ini menjadi musuh atau rakan kpd Yahudi Laknatullah, cuba guna akal yg Allah kurniakan... Cuba tanya pada Tuan2 Guru yg kasyaf (tembus/di bukakan hijab) apa Tok Guru lihat yg terdapat dlm Jemaah Tabligh Ini... Nasihat dari saya, Tolonglah ikut Jemaah yg di pimpin oleh Ahlul Bayt Rasulullah SAW, insya'Allah kamu semua akan selamat dunia dan akhirat. Hidup hanya sekali, jangan menyesal di akhirat sana... Jemaah anda sebenarnya telah menyebabkan kesedihan kepada Rasulullah SAW... Rasulullah SAW sedih dgn jemaah anda..percayalah. Kenapa Rasulullah SAW sedih? .... Dan Yahudi Laknatullah tidak menganggap golongan anda sebagai musuh mereka, sedangkan dalam al-Quran menyatakan bahawa musuh yg paling ketat kdp org2 Islam ialah Yahudi Laknatullah (selain golongan Musyrik).

    BalasPadam
    Balasan
    1. ala.....ko apa tau....keluar la 3 hari dulu....baru kau tau....ko faham ka jgk crita di atas.....bila dihala kan senapang ke arah jemaah peluru tidak keluar , ttapi, bila senapang di tujukan ke arah lain...peluru keluar....siapa yg buta tu? bkn ka Allah yg Mha Kuasa....yg buat...krna jemaah itu yakin bhawa yg selamatkan mereka adalah Allah...bkn nya makhluk...kau kata musuh ketat umat Islam ialah yahudi? nasrani? musyrikin? itu bkn la musuh ketat....tp, MUSUH umat Islam yg nyata dan sebenarnya...ialah SYAITAN!
      syaitan yg menguasai fikiran org yahudi,nasrani, musyrikin......dll....
      jadi, kenapa org yahudi zionis tdk mau mengganggu jemaah....sbb, jika mrk ganggu....mrk akan menarik segala azab dan bala Allah kpd mereka....dan syaitan yg m'guasai fikiran mrk pun takut....sbb Allah bantu jemaah ini....sperti mana yg di ceritakan di atas....wallahualam

      Padam
    2. Tak menyesal pun...

      Padam
  9. subhanallah...terima kasih atas karkuzarinya tuan...

    BalasPadam
  10. kata ulama...manusia akan memusuhi sesuatu perkara jika dia x tau..pasal benda tu...
    jadi x boleh tidak...kena la rasa pa tu 3h,40h,4b...lpas tu bru la komen k...terutama yg banyak ilmu agama...kalo org awam...x yah komen la...nama pn org awam...

    BalasPadam
  11. Assalamualaikum jemaah ahlul bait rasulullah dan jemaah tabligh tidak boleh berpecah kononya kau satu puak aq satu puak,jemaah aq betul jemaah hg sesat x betoi bkan mcm tu caranya sepatutnya kedua dua jemaah ni perlu berstu baru power bru umat muhamad saw lebih maju dan professional.Kedua dua jemaah ni adalah jemaah yg haq yg disukai Allah jika jemaah tabligh ini penyebab rasulullah saw sedih maka mesti azab Allah dh turun keats mereka kerana membuat rasulullah saw merasa sedih kan Nabi Muhamad itu kekasih Allah swt.Setiap sesuatu perkara yg berlaku semuanya dng izin Rab,contoh mengapaa kaum yahudi nasrani musrikin mahjusi irael tdk akn beriman kpd Allah smpai hari qiamat knapa? Kerana semua ketentuan Allah hidayah di tangan Allah segala galanya Allah lagi satu contoh untuk apa syurga dan neraka dicipta? Syurga dicipta untuk org yg beriman bertaqwa diredhoi Allah dan neraka untuk orang yg ingkar perintahnya, jadi setiap benda msti ada sebab xsmua umat masuk syurga untk apa pula Allah ciptakan neraka mestilah ada manusia yg mengikut telunjuk syaitan untk ajk kita bersmanya ddlm neraka dan syaitan tlh brjanji.pda Allah untk mnyesatkan anak adam smpai qiamat,kecuali org yg iklas dlm ibadatnya syaitan tdk blh perdaya org itu yg mnjdi persoalan adakah kita iklas setiap kali beribadat silap2 nk jawab salam pun tak iklas.Sebagai kesimpulan dsini dengan kerana kita bertengkar eh jemaah kau sesat jemaah aq betul tok guru aq betul tok guru kau sesat ni membuat syaitan gembira kerana jarumnya tlh masuk dlm hati supaya umat islam.sesama sndiri pun berpecah dan perkara ini juga membuat Rasulullah saw lagi sangat sedih.Macam mn nk pergi lawan zionis yahudi irael klu sesama umat islam pun berpecah...jika ad silap silah sya minta maaf sekian...

    BalasPadam
  12. Xbnyk korban, xbanyak lah Allah swt bg faham. ;). Tabligh tu sifat Nabi saw. Hati2 bwt statement kalo nk judge org lain. Kena faham ikramul muslimin. Ramai lg yg xfaham 6 point ni. Ulamak2 pn masih ada yg x faham. Salah sy la x g dakwah kt mereka. Ya Allah, ampuni hamba.

    BalasPadam
  13. lalu pegawai israel itu pun menaip sesuatu dari komputernya lalu menunjukkan skrin komputer tersebut kepada amir jemaah, Pegawai itu bertanya lagi, adakah anda mengusahakan 6 point ini.

    yg aku dgar dr mulut sendiri...begini
    " apa tujuan kamu datang?" "kami dtg nak jumpa saudara kami" :kamu bohong, kamu dtg kerna ikram muslimin, sambil tunjukkan 6 point dlm laptop. jemaah terkejut. bagaimana kamu tahu? dijawab.."kerna selain dari jemaah kamu, kami yahudi yg create.., tapi jemaah kamu ialah sunnah nabi saw. kemudian dicop dan diberi kebenaran masuk. jemaah hairan..kenapa dah tau pastu bagi masuk plak. di jawab kerna kalu kami tak bagi nanti allah marah dan turunkan azab pada israel... end story. dr jemaah singapore. ( singapore ada hubungan erat dgn yahudi)

    Keluarga Sayyid

    ramai dah mati kena bunuh..hang ja tak tau.

    takat ilham dr mimpi tok guru hang tu tak bole buat dalil...

    BalasPadam
  14. Tuan2 yg mulia...usaha dakwah ...istilah diri perlu diteruskan...adapun cerita karkuzari sebegini bukannya untuk dipaparkan cukuplah Allah yg menetukan...yg penting kasih sayang sesama islam fikir risau...doa...dan jgn lupa bergerak ..jgn lupa...janji Allah dan rasul

    BalasPadam
  15. Subahanallah... kisah di atas benar.. sbb ana ad dgr di markaz angola singapore... tuan2 usaha ni haq.. sy ad dpt mimpi jgk mcm tok guru...
    Ad satu kisah di indonesia bahawasanya ad jemaah dtg ke masjid kwsan tempat tggl sorang waniya dia amat risau lalu pada ketika ada rancangan televisyen mcm halaqah /al-kuliyyah di indonesia. Wanita tersebut dpt menghubungkan ustaz yg beri bayan dlm televisyn tersebut dan memberi tahu kpd ustaz itu 'ustaz di masjid saya ada sekumpulan org yg dtg tido dan masak serta membaca kitab hadis serta memberi ceramah bgamana nk menghalang mereka.'ustaz tu beritahu .'kamu basuh pakaian mereka,masak utk mereka serta ajaklah anak2 dan suamimu ddk bersama mereka kerna kerjaan mereka lebih mulia dari ku sktg yg beri pengisian di tv ni... biarkan mereka... mereka lebih faham agama dari ku

    BalasPadam