Rabu, 31 Mac 2010

AIRMATA KERINDUANKU

Dikala keheningan ini...terkenang ana kepadanya..hati terasa amat merindui dirinya..tak tertahan lagi airmata ini ditahan,tertumpah jua mengalir membasahi wajah yang penuh dengan noda2 dosa ini..ya Rasullullah...Sesungguhnya aku amat meridui dirimu,aku amat menyintaimu,aku malu dengan noda2 dosaku,aku gagal menjadi ikhwanmu,gagal menjadi seperti yang kou inginkan.Ya rasullullah,betapa beratnya aku hidup diakhir zaman ini,dengan fitnah bermaharajalela,kadangkala aku tersungkur jua.apakah kou menerima aku menjadi umatmu,kiranya sudi kou terima aku sebagai ikhwanmu.makin deras airmataku mengenang betapa besar dan tingginya cinta kou kepada kami,sehingga nafasmu di keronggkong sekalipun kou masih menyebut nama2 kami,dikala kesakitan sakaratul maut kou hadapi,masih lagi kou berdoa untuk kami,mengumpulkan segala kesakitan itu kepadamu.yaALLAH...betapa mulianya kekasihMU ini.ya rasullullah,pernah dahi kou berdarah akibat tentangan musuh2mu,tetapi kou tenang,kou tidak berdendam malah kou mampu mengukir senyuman kemaafan dan mendoakan kebaikan untuk mereka,betapa tingginya akhlakmu.ya rasullullah,jika kou masih hidup lagi sekarang pasti kou menangis melihat umat2 yang kou cintai telah rosak akhlaknya,akhlak yang kou terapkan telah diruntuhkan oleh keegoaan mereka.pasti kou ada penawarnya.ya,penawarnya adalah al-quran dan sunnah2mu.Terima kasih ya rasullullah,kou tinggalkan kami 2harta yang buat kami senang dan lapang..sesungguhnya tiada makhluk yang terbaik dan terunggul melainkan dirimu,semoga mereka diluar mengenang budimu.wahai sahabat2ku..beringatlah sesungguhnya nyawa kita berada antara 2 kerdipan mata,dan kita telah dipintu akhir zaman,adakah sahabat2 masih mampu lagi dapat ketawa,bersenang,berlapang..usahlah ego dengan dirimu,marilah kita bersama2 beusaha menjadi ikhwan rasullullah yang terbaik,umat yang terbaik,perbaiki akhlak2 kita,menegakkan sunnahnya dan al-quran.pasti DIA akan membuka segala kesulitan kita selama ini,pasti akan dicampakkan kegerunan musush2 kita terhadap kita...ingatlah sesungguhnya azab ALLAH amat keras dan sesungguhnya jua DIA maha pengampun.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan